מאת: דבורי כהן

רגע לפני… למי ששיווק עושה לה גרֶדֶת

17.07.2023
“תנו לי לעצב ולעסוק באהבת חיי, מה לי ולשיווק? זה דביק, זה מציק, זה עושה לי פריחה! כל כך רציתי להיות עצמאית, רק חבל שהשיווק ה….. הזה תוקע לי את החלום!” מזדהה? עיצוב הוא עולם קסום של צבעים, צורות, טקסטורות ומרקמים, טיפוגרפיה משגעת והשראה מרגשת… כל כך חבל שבשביל להגיע ללקוחות ולייצר להם את כל היופי הזה- צריכים לעבור בסמטה לא סימפטית כמו שיווק… זהו, ששיווק הוא אכן סמטה, אולי חשוכה כרגע ופחות מזמינה, אבל היא הדרך של הלקוחות להכיר אותך ולהבין למה להתעסק דווקא איתך. ובלי לשווק- את יכולה להמשיך לעצב ולעצב, אבל מי ידע עליך? ומי יקנה ממך את יצירות האומנות שיצרת? במאמר הזה אי”ה נראה איך עושים את זה נכון, אותנטי, כייפי ולא דביק. נעלה דילמות בשיווק, כלים ופתרונות איך לשווק נכון (את עצמנו ואת הלקוחות), באלגנטיות ובלי למכור את עצמנו. לפני שמשווקים צריך להבין למי בכלל אני פונה. תגידי רגע: מי קהל היעד האידיאלי שאליו את מפנה את השירות שלך? יכול להיות שכרגע קהל היעד הוא כל מי שבא- ברוך הבא, ויתכן גם שאת ממוקדת לקהל יעד יותר ספציפי, אבל גם שם את לא אוכלת תותים… קהל יעד אידיאלי אמור לענות בחיוב על 3 פרמטרים, שאם אחד מהם חסר- סורי, אבל זה לא קהל שיהיה פשוט למכור לו: הקריטריונים הם:
    1. צריך את השירות שאת מציעה
    1. רוצה דווקא אותך
    1. יש לו כסף לשלם.
אם נניח את מעצבת גרפית שמומחית בפרסום ועיצוב מוצרים לקמפיין גיוס המונים, מי צריך את השירות שלך? לכאורה מוסד, עמותה, או ארגון שנמצא לפני קמפיין. אבל האם הוא רוצה דווקא את השירות שלך? התשובה כאן תלויה מאד בשם שיצרת לעצמך. ניסיון מוקדם, הוכחות חברתיות והצגה מקצועית של דוגמאות ספציפיות יהפכו אותך ל”אוטוריטה”, ברת סמכא בתחום, ואז- הלקוח ירצה דווקא את השירות שלך כי הוא מרגיש שיכול לסמוך עליך ולקבל תוצאות כמו שסיפקת ללקוחות קודמים. אם הגעת למצב כזה- את כבר לא צריכה להיכנס למלחמת מחירים ולהתחרות בהצעות מחיר זולות יותר. גם הלקוח מבין שאולי הוא משלם יותר- אבל זה בשביל לקבל את העבודה המעולה של… הפרמטר השלישי- האם יש לו כסף לשלם? אם הלקוח אכן צריך את השירות, ואפילו מבין למה דווקא את, אבל תכל’ס, אמיתי, אין לו כסף לשלם! – גם אז- הוא לא לקוח אידיאלי. (פתחת עסק או גמ”ח?…) בואי נניח שאי שם בגלובוס מסתובב לקוח – שלכאורה צריך את השירות שלך, מעוניין דווקא בך, והוא לא מהטיפוסים שמגיעים עם שקל וחצי ומבקשים שיעשו להם מחיר. בואי נניח שכמה וכמה לקוחות כאלה מסתובבים להם מעדנות בעולמנו. האם גם עכשיו תרגישי דביקה ונודניקית לשווק את עצמך ולהציע להם את השירות שלך?? מה זה אומר? שלשווק למי שלא צריך- זה באמת לא לעניין! שלשווק למי שלא מבין למה דווקא אני- זה בהחלט לא נעים ומרגיש נודניק ומסכן, שלשווק למי שאין כסף לשלם לי- זה אוף אמיתי. מתי קורה בינגו?  כשזיהיתי מי קהל היעד האידיאלי שלי, ואני משווקת רק לו! אנחנו לא צריכות למכור לכל העולם ולעצב לכל העולם, מספיק שנעבוד עם הקהל הרלוונטי והמדויק שצריך בדיוק אותנו. דבורי, גלובוס זה רחב… אפשר תכל’ס? איפה משווקים לקהל היעד ואיך עושים את זה נכון? על זה ועוד- במאמר הבא בעז”ה. הגעת עד לפה? יש לך תובנה? שאלה? הארה? כתבי למטה – אני כאן כדי לקרוא. שונאת לעשות פרצופים בשיווק? גם אני 🙂 בשביל זה יצרתי סדרת סרטוני הדרכה שנותנים כלים פרקטיים  להצגה עצמית וכתיבת אודות בגובה העיניים. זה בחינם בלחיצה פה. את מדריך הפופקורן שיעזור לך לייצר מודעות פרסום עם באזזז כבר קיבלת? מאות מעצבות כבר הורידו ואמרו שהיה שווה.

שלחת!

וזה סימן שאת רוצה להתקדם
ולהרוויח מהכשרונות שלך!
נעדכן אותך בעז"ה על הקורס הקרוב!

מדריך הפופקורן הדמיה

לקבלת גישה למדריך הפרקטי
"איך לייצר מודעת פרסום עם באזזז"
השאירי פרטים