מאת: דבורי כהן

שיווק עושה לי בחילה.

17.07.2023
“לא יודעת. אבל הביטוי ‘משפך שיווקי’ עושה לי בחילה, בחיים לא שיווקתי, ואני גם לא ממש יודעת לייעץ ללקוחות שלי איך לשווק. משפך… אויש. נו. מסתדר לי רק במגירת המטבח. והפחד הכי גדול שלי שלא אהפוך לעוד אחת שמשווקת את עצמה בונה רשימת תפוצה… ומספרת לכל העולם על הקפה ששתתה הבוקר. חסר לי רק שחמותי תשמע על זה והחברות בכלל יחשבו שאני עפה על עצמי… אז מאיפה שאדע לכוון את הלקוחות ולייעץ להם על שיווק? תכלס הם מגיעים אלי בשביל העיצוב עצמו, לא ?” זה רק ציטוט קטן מנאום שלם ששטחה באוזניי מעצבת אחת חמודה. האמת, היא לא לבד, שמעתי מהמון מעצבות ועורכות שהביטוי “משפך שיווקי” עושה להן פריחה, גרדת, אלרגיה צלצולים באוזניים או תחושה של “אין לי אוויר”. הן לא רוצות להגיע למקום “שיווקי”, חס וחלילה! חס וגיטרה! חשוב להן שיבואו לקוחות, בוודאי. רוצות למכור, בטח. רוצות יותר כסף בחשבון, אין ספק. אבל לשווק- זה כבר לא בשבילן. ובכלל- אף מעצבת או עורכת מקצועית לא משווקת “אם את מספיק טובה- הלקוחות כבר יבואו מפה לאוזן!” מה דעתך? מסכימה? חולקת? כתבי לי כאן למטה! אבל בינינו, לא משנה מה הדעה האישית שלך על שיווק והאם את יוזמת ופעילה ומשווקת (תיצלנה האוזניים) או רק מקבלת טפטופים מפה לאוזן, יכול להיות גם שאת דווקא מה”מתנגדות” לכל השיטות השיווקיות וזה לא הנושא שלנו הפעם, איש באמונתו יחיה… נעזוב אותך רגע, ונחשוב על הלקוחות שלך. כשאת לא באמת מכירה מבפנים איך זה עובד ומה זה אומר- ושיווק נראה לך ענק, מפחיד, מאיים ומלחיץ- זה אוטומטית מפריע לך לתת ללקוחות שירות 100%. כי מה לעשות שהמקצוע שלך נושק לעולמות השיווק? ותרצי או לא תרצי- זה חלק ממה שאת חייבת לדעת בשביל שתתני שירות באמת מושלם בלי חורים. בלי לדעת ובלי להבין מספיק במושגי יסוד- איך תוכלי לקדם את הלקוחות באמת? איזה מקום יהיה לסרטון או למודעה שעיצבת להם? להבין בשיווק זה אומר בין היתר להבין איך מכירות מתנהלות איך עסקים מקבלים חשיפה איך אנשים מחליטים לקנות. ובתור נותנת שירות לעסקים, לא היה כדאי שתוכלי גם מעבר להפקת המודעה או הסרטון- להסביר ללקוחות דבר או שניים על התהליך? להרגיע אותם כשמפרסום אחד הם קיבלו בקושי טלפון וחצי? להסביר להם מה עוד אפשר לעשות כדי להביא לקוחות, חוץ מלחלק הנחות כל היום? לעודד אותם לפרסם ולספר על הבשורה שלהם? ולא שהכל חייב להיות יקר ולא חייבים להוציא 2000 שקל על פרסומות כל שבוע. יש עוד אינספור טקטיקות לחשיפה, פרסום ושיווק שלא עולות שקל!!! ואנחנו יכולות בהחלט להמליץ עליהן ללקוחות שלנו (בתוכנית יוצרות באזזז אנחנו נותנות על זה יחידה שלמה!) שיווק זה חמצן לעסק. ואם את רוצה לעזור ללקוחות שלך למקסם את התוצאות מהמיתוג, המודעה או הסרטון שהכנת להם- (ועל הדרך לייעל את העסק שלך, להביא יותר לקוחות ויותר הכנסות) אין מנוס, קחי קוקה קולה נגד בחילות,  ותתחילי ללמוד מה שצריך. לא חסרים חומרים באינטרנט על שיווק ומלא וובינרים בחינם. אז למה אני מציעה לך להוציא על זה כסף? כי כל החומרים שאני מעבירה לך בתוכנית, מבוססים על דוגמאות בשטח, על תהליכים שעשיתי בעצמי, עם כל הסודות מאחורי הקלעים ונותנים לך את התמונה המלאה, שמאפשרת לך להוביל את הלקוחות בביטחון ולהפסיק להרגיש אשמה אם הסרטון עדיין לא עבד. ולהבין מה עוד צריך בפאזל הזה, ולהתחיל להרגיש בטוחה במה שאת עושה, ולאפשר ללקוחות שלך לראות את האופק, ואת התמונה המלאה מעבר לסרטון או למודעה או לכאן ועכשיו. בנימה אישית- תראי מה כתבה לי מלכי. ק. השבוע:
ואני מסכימה עם זה. כי בעיני שיווק זה לא לדחוף לכל העולם ואשתו. להפך, זה פשוט לדעת שיש לי פתרון בס”ד, ולמי שצריכה את הפתרון הזה- אני הדבר הנכון במקום הנכון ולמי שלא- אני גם לא אנסה לשכנע ולומר לה שכן. ומהמקום הזה אני מאמינה שגם את רוצה לעשות את השיווק, לך, וללקוחות שלך. ממקום נקי. לא דוחף. מציעה פתרון- רק למי שצריך אותו. בתוכנית ‘יוצרות באזזז’ הקדשתי שיעור מורחב ומלא ידע, מודלים ודוגמאות לכל הנושא של משפכי שיווק איך זה עובד מה הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי, מהם עזרי השיווק שנכון להכין ללקוחות בכל סיטואציה איך מתאימים את השיווק הדיגיטלי לסוג העסק (רמז: לא כל עסק צריך לפתוח רשימת תפוצה ולכתוב הגיגים!) ואיך את יכולה לעזור ללקוחות שלך ולתת להם כלים לפרסום גם אם אין להם תקציבי עתק. זה קריטי עבורך להיות מונחת בחומרים האלו להבין איך השוק עובד ואולי גם להוריד את רמת ההתנגדות לשיווק ומה שהוא אומר. הנה מה שמספרת ציפורה מ.  עורכת וידיאו מהמרכז שסיימה את התוכנית: “….בתוכנית קיבלתי הרבה אומץ וביטחון,   כיום אני מרגישה פחות פחד מלשווק את עצמי! אבל לא בשבילך, יודעת מה? בשביל הלקוחות שלך! שצריכים שתכווני אותם ושתתני להם את הסך השלם של השירות שכולל גם הבנה בשיווק. ואם עדיין את מרגישה בחילה- הנה צמיד להקלה על בחילות 🙂

שלחת!

וזה סימן שאת רוצה להתקדם
ולהרוויח מהכשרונות שלך!
נעדכן אותך בעז"ה על הקורס הקרוב!

מדריך הפופקורן הדמיה

לקבלת גישה למדריך הפרקטי
"איך לייצר מודעת פרסום עם באזזז"
השאירי פרטים