גילוי נאות: השבוע חגגתי יום הולדת |
והרבה מאד “ידידות” שלי חגגו איתי ביחד. רשימות תפוצה למיניהן ומועדוני לקוחות, זכרו יפה מאד את התאריך חלקם הקדימו בבחינת “זריזים מקדימים” חלקם דאגו לשלוח את המסר “בו ביום”, וכולם נטפו איחולים וברכות – כאילו שהם מכירים אותי מימים ימימה. הכנתי לך פה סקירה קצרה של כמה איחולים שיש מה ללמוד מהם. נתחיל. |
הם לא מדברים יותר מידי פשוט הוסיפו הנפשה נחמדה של בלונים וקונפטי שהתנפנפו בחגיגיות בכל כניסה שלי לכלי גוגל. ואני יודעת שזה לא אישי, אבל עדיין- לקחתי ללב:) עצם זה שמישהו זוכר אותך- עושה לנו משהו. מסקנה: גם אנחנו יכולות לתת ללקוחות חוויה שנכנסת ללב. נסי לשפר משהו אחד בחווית הלקוחות שלך. זה ישפר גם את ההרגשה שלך והביטחון במוצר גם את ההתרשמות והחוויה הפנימית של הלקוח וגם את מידת שביעות הרצון. הנה דוגמאות: אם את מעצבת גרפית, ועד היום שלחת ללקוחות את החומרים במייל ונהיה בלגן וקבצים נעלמו והקפצת שוב ושוב את המיילים עד שכאבו להם הרגליים ולך הידיים- אז בואי תתחילי להעלות לתיקיית דרייב משותפת את כל החומרים ותבוא לך וללקוחותיך השלווה והמנוחה. אם עד היום כשלקוחות הגיעו אליך לקליניקה או לקורס הם פגשו בפינת קפה כד חלב וצנצנת מטושטשת של קפה מגורען ועוד כמה שקיות תה מהוהות, תתחילי להניח שם גם משקה חלב סויה לרגישות ואבקה להכנת שוקו. אם את צלמת ועד היום שלחת ללקוחות את התמונות בג’מבו מייל עמוס שנמחק להם תוך שבוע, והדיר שינה מעיניך ומעיניהם, תתחילי לשדרג ותני להם דיסק אונקי פיזי, עם התמונות, שישאיר להם מזכרת שימושית ופרקטית ממך. רק רגע של מחשבה איך לעשות לשני טוב. לא צריך להפוך את כל העסק ולשדד מערכות. זה נטו שדרוג קטן שעושה הרגשה טובה. תחשבי על שלב אחד בעסק שלך או על חלק אחד מהמוצר שלך שאת יכולה לשפר אפילו במשהו קטן את ההתנהלות או הנראות או הצורה שלו כדי להפוך את הדברים ליותר קלים, נגישים, פשוטים ומוצלחים. עשית איזה שינוי בעקבות המייל הזה? ממש אשמח שתכתבי לי פידבק במייל חוזר. |
נעבור לאיחול ממותג תוספי התזונה של אלטמן: |
איזה יופי קישרו את האיחול לסוג המוצר שהם משווקים, ויצרו מודעה מעניינת. אישית, לא מימשתי את השובר. אבל זה באמת היה נחמד מצידם. מה שמעניין הוא שבחיפוש במייל גיליתי שגם בשנת 2023 הם שלחו לי איחול יומולדת זהה עם אותה מתנה מסורתית ואותה מודעה מעוצבת. יתכן שזה חלק מקו שיווקי שדוגל בגישה מסורתית, קבועה, רוטינית שרוצה לבטא יציבות יומיומית ושגרה בריאה שנה ועוד שנה ועוד שנה. מממ, יש מצב שזה קשור לשם “אלטמן” 🙂 ? ושנזכה כולנו עד מאה ועשרים שנה! המסקנה: גם אם אין לך משהו לחדש- מילים טובות תמיד יתקבלו בברכה. |
חברת הפונטים אאא גם הם מפרגנים איחולים וברכות: |
אצלנו במשרד פונטים זה הבאגטים והקפה. פונטים איכותיים הם בעיני מוצר צריכה של כל מי שחשוב לה להוציא תוצרים מדויקים ועדכניים. אאא יודעים שאני מנויה נלהבת והם- כיאה לקו החדשני וה”מגניב” שלהם, שלחו ברכת יומולדת קלילה ומלאת פאנצ’ים. הם גם צירפו מתנה נחמדה. |
היה מעניין לחפור במייל שנה אחורה לאותו תאריך… |
נהניתי לגלות שבשנה שעברה האיחול שהם שלחו היה שונה לגמרי. מישהו פה ישב וחשב איך לא לחזור על עצמו! נהדר. יצירתיות שמתבטאת בחשיבה על מיקרו קופי חמוד וקולע (המילים הקטנטנות שעושות את ההבדל) המסקנה: יחס אישי. שהלקוחות ירגישו שאת לא רואה אותם כמובנים מאליהם ושמישהו פה ישב וחשב מה ישמח אותם. כי זה ההבדל בין רובוט לבנאדם הבינה המלאכותית עם כל הכבוד לה (ויש כבוד), היא לא אנושית ואנחנו אנשים, ונהנים לקבל יחס אנושי. (כן. אפילו שהוא מתוזמן מראש ונשלח אלינו באוטומציות:) אפרופו יחס אישי ו”פרסונליזציה”, את בטח יודעת שבמערכות הדיוור יש פונקציה שמאפשרת לשולחת לשלוח לכל נמען התייחסות בשמו הפרטי בעיני, לפעמים זה טו מאצ’… יצא לך לראות כאלו טקסטים? כותרת: מיוחד בשבילך זלדה! את בטח יודעת זלדה יקרה, כמה חשוב לשמור על הבריאות, ולכן זלדה, אני בטוחה שתרצי לשמוע על משקה הצמחים שרקחנו זלדה“. אני אישית, הפסקתי להכניס [שם פרטי] בכתיבה לרשימת התפוצה. פשוט, כי מרגיש לי מטופש לכתוב ל- “עוגיות מזרחיות יקרה”, או ל- “גגגגגגג שלום” אגב יש לי ברשימה גם מישהי מקורית בשם שפרינצבלת 🙂 (אולי זו שפרינצה שצמחה לה יבלת?) אז לאור כל זאת- בינתיים אמשיך לכתוב לך מכל הלב, בלי לקרוא לך בשמך הפרטי, אבל דעי שבכל מילה אני מתכוונת אליך! 🙂 טיפ על הדרך: כשאת כותבת מייל חוזר ללקוחות שפנו אליך- במקום להשתמש בסיסמאות בנאליות “תודה שפנית אלי “, (גם לך זה נראה שכתבו לך שפנית מלשון שפן ניסיונות? לי זה פתאום התחיל לקפוץ בעין ומאז אני משתדלת לחפש ניסוחים אחרים:) הנה פתיחים חלופיים: בטח לך יש עוד רעיונות… “תודה שאת פונה אלי, וד”ש ל… ” (מי שהפנתה) “נעים מאד” “שלום לך חבצלת ונעים להכיר!” “ערב טוב מנוחה” “איזה יופי שהגעת לכאן” “תודה על האמון!” אפשר גם לכתוב סתם “שלום.” (שלום זה ממש לא סתם. מי כמו עמ”י יודע.) היום, דווקא אלו שלא מומחים בניסוח קוהרנטי מצוחצח ורהוט- יודעים לדבר בגובה האוזניים של הלקוחות וזוכים להרבה יותר קשב. תשימי לב אם את מרגישה שהטקסטים שלך במיילים או בכתיבה ללקוחות מתחילים “לדבר גבוהה גבוהה” הנה סולם שיעזור לך לרדת מהעץ: תפתחי קובץ גוגל דוקס תלחצי ב: כלים על > הקלדה קולית והקסם יתחיל! את מדברת, ככה טבעי, מה שיש לך לומר, גוגל- מקשיב וכותב. והתוצאות? הטקסטים שלך יוצאים בגובה האוזניים בצורה קולחת בלי טרחה ומאמץ כמעט. טוב, זה לא 100% אחר כך צריך קצת להגיה ולהוסיף סימני פיסוק, אבל את רוב העבודה הפיצ’ר הנחמד הזה עושה לך ופתאום התוכן שלך הרבה יותר קולח זורם ומעניין. בסימן מזל טוב- גם אתר הקורסים שלנו חוגג יום הולדת! אני מרשה לעצמי לשתף אותך אפילו שלא הכל גמור, בשביל שתהיי שותפה לחלקים המרגשים של מאחורי הקלעים לפני שמרימים את המסך— בס”ד מגיע לנו עוד מזל טוב. אתר הקורסים Buzz School עלה לאוויר בשעה טובה ומוצלחת. (חגיגות ומבצעי ההשקה- בהמשך בעז”ה! עקבי אחר הפרסומים:) האתר מרכז את מגוון הקורסים וההכשרות הדיגיטליות של דבורי כהן שזמינות כיום ללמידה לכל בעלת עסק שרוצה לחדד את הידע העסקי שלה, ולגדול באמצעות תוכן פרקטי ומשנה סדר יום. (בואי לא נגזים, נכון שהיה אפשר לפמפם ולומר שזה “תוכן משנה חיים” אבל רובנו לא באמת רוצים לשנות את החיים לגמרי טוב לנו איך שה’ ברא אותנו, ואנחנו רק רוצים שינוי מסוים, מבקשים לשפר חלקים ספציפיים, להקל על עצמנו בשיווק, לנהל את העסק יותר נכון לדעת איך לסגור יותר עסקאות ולהצליח לעשות את זה ולראות יותר תוצאות וברכה בעמלנו, ואז זה בהחלט אפשר למצוא בנבחרת הקורסים.) ועכשיו: חידה! נראה מי תגלה! מה חסר באתר הקורסים?? מוזמנת לעבור עליו בעיון לשוטט ולטייל ולכתוב לי במייל חוזר האם גילית מה חסר. כמובן ניתן ומומלץ להוסיף דברי ברכה חינניים לרגל האתר המשודרג מחמאות יתקבלו בברכה בפוסט הבא בעז”ה אספר מיהי בעלת העין החדה שזיהתה נכון 🙂 |
אני מרשה לעצמי לשתף אותךאפילו שלא הכל גמור,בשביל שתהיי שותפה לחלקים המרגשים של מאחורי הקלעיםלפני שמרימים את המסך—בס”ד מגיע לנו עוד מזל טוב.אתר הקורסים Buzz School עלה לאוויר בשעה טובה ומוצלחת.(חגיגות ומבצעי ההשקה- בהמשך בעז”ה! עקבי אחר הפרסומים:)האתר מרכז את מגוון הקורסים וההכשרות הדיגיטליות של דבורי כהןשזמינות כיום ללמידה לכל בעלת עסק שרוצה לחדד את הידע העסקי שלה,ולגדול באמצעות תוכן פרקטי ומשנה סדר יום. (בואי לא נגזים, נכון שהיה אפשר לפמפם ולומר שזה “תוכן משנה חיים”אבל רובנו לא באמת רוצים לשנות את החיים לגמרי טוב לנו איך שה’ ברא אותנו, ואנחנו רק רוצים שינוי מסוים,מבקשים לשפר חלקים ספציפיים,להקל על עצמנו בשיווק,לנהל את העסק יותר נכוןלדעת איך לסגור יותר עסקאות ולהצליח לעשות את זה ולראות יותר תוצאות וברכה בעמלנו,ואז זה בהחלט אפשר למצוא בנבחרת הקורסים.) ועכשיו: חידה! נראה מי תגלה! מה חסר באתר הקורסים?? מוזמנת לעבור עליו בעיון לשוטט ולטייל ולכתוב לי במייל חוזר האם גילית מה חסר. כמובן ניתן ומומלץ להוסיף דברי ברכה חינניים לרגל האתר המשודרג מחמאות יתקבלו בברכה בפוסט הבא בעז”ה אספר מיהי בעלת העין החדה שזיהתה נכון 🙂 |